Henny & John on the road......

6 September Williams - Mt.Carmel Jct

Vanmorgen waren we erg vroeg wakker en direct naar het ontbijt gegaan, we hadden weer een Holiday Inn Express hotel, dus het ontbijt was bekend en zeer goed.

We zijn vanuit het hotel door de hoofdstraat van Williams gereden, welke onderdeel is van de wereldberoemde "Route 66" en dat is ook duidelijk te zien aan de vele souvenir winkeltjes, wel heel gezellig en mooi aangekleed allemaal.

Volgende halte was de Grand Canyon...het beste is dat ik hier maar niet teveel over vertel en de foto's maar laat spreken, alhoewel het moeilijk is om de immense grootheid hiervan op de foto vast te leggen. De diepte is ook enorm en gevreesd werd er voor de hoogtevrees van John, echter viel het reuze mee...misschien ook omdat er een railing voor stond.

Na de Grand Canyon reden we over de "89" naar Page. Dit is echt zo'n ontzettende mooie weg, vaak heeft deze weg na elke bocht weer een ander uitzicht en je stijgt enorm snel en daalt ook weer snel. En dan de rotsen die werkelijk allerlei kleuren hebben....wit, vuurrood, groen, blauw.....en dat met op de achtergrond een felblauwe lucht...tsja dat is echt genieten met een grote G.

Aangekomen in Page was het tijd om onze maagjes ook eens aandacht te geven....Burger King was de gelukkige die ons mocht bedienen...3 Chicken Burgers, 20 Nuggets, friet en 2 DrPepper....(totaal $12) was weer genoeg om onze maagjes een paar uurtjes rustig te houden. Vlak voor we Page uitreden ligt de Glen canyon dam, hier hebben we nog even snel bovenlangs gelopen...ook weer erg hoog en vooral erg diep.

De bedoeling was om een wandeling te gaan doen een dik half uur rijden na Page, echter ik vond het erg warm op de dam en dacht dat het beter zou zijn om de wandeling niet te doen en bedacht dat het misschien een idee zou zijn om naar een strandje aan Lake Powell te gaan waar ik vroeger al eens geweest was, John vond het een prima plan en dus gingen we dat doen. Gelukkig konden we met het nationale parken pasje ook hier gratis naar binnen. Om aan het strandje te komen, moet je over een van de vele zandpaden rijden, een deze waren erg diep op sommige plaatsen en erg los zand, dus besloten we maar de auto halverwege te laten staan en de rest te lopen. We hadden eigenlijk niet eens onze zwemkleding aan, maar eenmaal aan het water kon ik me niet inhouden en...plons erin....John eerst tot aan zijn knietjes....maar volgde ook al snel, wat een genot om hier te zwemmen , heerlijk water en een schitterde omgeving. we waren niet de enige trouwens, er stonden tientallen (behoorlijk grote) campers.

Na het zwemmen moesten we weer door het mulle zand terug op de verharde weg zien te komen, even leken we vast te komen te zitten, echter met een beetje heen en weer sturen en de automaat in de "zelf-schakel"-stand te hebben gezet, kreeg ik weer grip en konden we onze weg vervolgen naar Mt.Carmel Jct, een klein gehucht bij de ingang van Zion NP. We hebben hier een heel gezellig motelletje aan de doorgaande weg.

We zij nog gaan eten bij een typisch amerikaans restaurant...erg lekker!

Ps Sylvia, we hadden vandaag geen hot-tub helaas, maar als goedmakertje wel een foto van ons in Lake Powell, hoop dat dat ook goed is

Sylvia

Helemaal toppie? Ik ben een tevreden mens?