Henny & John on the road......

8 September Mesquite - Las Vegas

Vandaag (eigenlijk gisteren, ik lig 1 dag achter) geen ontbijt in ons hotel, dus zijn we maar naar een tankstation gereden en daar flinke beker koffie met beide een lekkere hot-dog genomen. Ook een goed begin van de dag. De koffie smaakt prima en John heeft de koffiemelk met hazelnoot-smaak ontdekt,erg lekker dus.

Daarna op weg richting Las Vegas, maar onderweg deden we nog een heel mooi park aan, Valley of Fire SP. Hier heb je een hele mooie weg door echt allerlei gekleurde rotsen.

We wilde eigenlijk een wandeling doen, maar er werd al gewaarschuwd...de "heat warning" was extreme....dus maar niet gedaan.

Het plan was om de tijd die we nu over hadden om via de Hoover dam naar Las Vegas te rijden, onderweg zag ik dat de tank leeg begon te raken, dus het was nodig om bij het eerstvolgende tankstation te tanken. Toen we een bord zagen met een afslag waar een tankstation zou zijn en deze een stuk van onze weg af lag, stond er ook op dat er verderop een dorp was, dus zei John, neem die verderop maar ....mijlen lang heb ik op alle heuvels mijn gaspedaal maar losgelaten om benzine te sparen...leger en leger werd de tank en geen huis...geen mens....zelfs niks wat op een bewoonde wereld leek was er te bekennen, alleen verlaten woestijngebied links en rechts van ons...grapjes werden er onderling gemaakt dat John hoe verder dat we kwamen ook minder hoefde te duwen en dat ik dan met de airco aan lekker zou relaxen achter het stuur.....maar ineens uit het niets....een oase....een stad......gelukkig geen fata morgana....meteen maar het dichtsbijzijnde tankstation opgezocht....pfff opluchting.

Vanaf hier was het nog maar een klein half uurtje tot Las Vegas, eerst de Strip een keer afgereden en iets gaan eten bij In-N-Outburger en toen ingecheckt in ons hotel, de Bellagio, gratis vIa MyVegas bij elkaar gespaard. Meteen naar het zwembad gegaan en daar lekker liggen relaxen.

Daarna omgekleed en even bij de fonteinen staan kijken, mooi schouwspel ! Dit hotel ligt precies tegenover ons hotel van morgen, het hotel Paris.

Auto genomen naar Freemont Street en daar staan kijken bij diverse bands die daar optreden, heerlijke sfeer en iedereen lijkt hier vrolijk, mede door de alcohol....