Henny & John on the road......

13 September Las Vegas - Bishop

Vanmorgen om 08.30 werden we al gewekt door Alexa en om 09.30 reden we de parkeergarage van de Wynn uit. Ons laatste ritje over de Strip gemaakt.

En even buiten Las Vegas de tank volgegooid en ontbijtje genomen en vervolgens de "160" op richting Death Valley. Onze eerste stop was Zabriskie point, heel mooi uitzicht, bereikbaar via een korte steile wandeling, in die hitte best zwaar, het was namelijk 108°F = 42°C.

Een stuk verder ligt een mooie route langs Artist Palette, dit is een eenrichtingsweg van 14 km en maakt een rondje door bergachtig gebied en hele mooie kleuren bergen aan weerszijden. Heerlijk om deze weg te rijden !

Onderweg kwamen we nog langs de Sand dunes, midden in de woestijn ineens een paar duinen...heel raar om te zien, maar niet minder mooi.

We reden Death Valley inmiddels alweer uit en ons volgende doel was de originele Joshua Tree van het gelijknamige album van U2 te bezoeken. Deze boom is rond het jaar 2000 omgevallen en dient nu als een soort bedevaartsoord voor U2 fans van over de hele wereld. Er liggen koffertjes met schriften volgeschreven met berichten, vlaggen, T-shirts, oude LP's.

Hierna naar Lone Pine, waar een pareltje verborgen ligt achter het dorpje, zodra je bij de enige verkeerslichten westwaarts rijd, kom je na 5 minuutjes bij de Alabama Hills, een heel mooi gebied waar je een opeenstapeling vind van ronde en gladde rotsen. We hebben er een korte trail gelopen van een half uurtje, waar je een mooie arch (boog) passeert, erg mooi om foto's bij te maken.

Daarna was het nog een uur rijden tot onze overnachtingsplaats Bishop. We zijn eerst gaan eten, deze keer bij Denny's, was erg lekker.

Daarna nog even drank ingeslagen en vervolgens naar onze Airbnb.

Patrick Craenen

WAUW mega genieten