Henny & John on the road......

14 September Bishop - Yosemite NP - Oakdale

Vanmorgen weer een keertje vroeg wakker geworden in onze airbnb, we hebben de gastvrouw nog niet eens gezien. Heerlijk zonnetje kwam onze kamer binnen en na een frisse douche, de auto in en richting Yosemite National Park. Bij de afslag naar het park ligt het dorpje Lee Vining, hier hebben we de auto volgetankt en weer een "hot-dog"- ontbijtje gegeten.

De weg naar/door het park is de Tioga pas en deze is pas sinds juni geopend vanwege de sneeuw, kun je nagaan hoe hoog het hier is. Hoogste punt is bijna 10.000 ft, dat is bijna 3000 meter. Na een klein stukje zei John al meteen dat hij dit het mooiste park zou vinden. Het is ook prachtige natuur, enorme grote meren met kristalhelder water, mooie bomen in allerlei kleuren en vormen, soms langs de weg een beekje, enorme rotspartijen aan beide kanten en een schitterende strakblauwe lucht.

Als eerste reden we naar een waterval, de Bridalveill Fall, na een korte wandeling omhoog, kwamen we bij de waterval, deze stond bijna droog, maar gelukkig nog niet helemaal. Onderaan kun je over spekgladde rotsen een stuk dichterbij de waterval komen.

Daarna zijn we naar Tunnel View gereden, dit is een uitkijkpunt waar je de de gehele vallei kunt zien, erg mooi en drukbezocht punt.

De bedoeling was om vervolgens naar Lower Yosemite Fall te gaan, echter was van afstand al te zien dat deze helemaal droog stond, dus verder doorgereden naar een paar andere uitkijkpunten en toen kwamen we in een korte file terecht, midden in het park was het heel erg druk, het was zaterdag, dus de Amerikaanse gezinnen maakte er waarschijnlijk ook een dagje uit van...en gelijk hebben ze !

Eenmaal uit het park, na een hele mooie route, moesten we nog zo'n uurtje rijden tot in Oakdale, waar we gingen overnachten. Helaas bleek er geen hot-tub te zijn, enkel een buiten zwembad, hier hebben we dus maar geen gebruik van gemaakt, we zijn inmiddels te verwend. Voor het slapen nog 2 grote pizza's gehaald bij Domino's en daarna gaan slapen.

Sylvia

Het zal wennen zijn als jullie er hier zijn, hoe klein het hier allemaal is!

gerrie

Yosemite vond ik zelf ook een van de mooiste parken afgelopen mei. helaas was de tioga toen nog gesloten. Mooie fotos.